.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تکذیب اعزام نیروی سپاه و بسیج به سوریه

رييس سازمان بسيج مستضعفين خواستار استرداد منافقين به ايران و تحويل آنها به محاكم قضايي ايران شد.

به گزارش ايسنا سردار محمدرضا نقدي در نشست خبري كه پيش از ظهر امروز برگزار شد، تاكيد كرد: امروز مردم بايد با جنايت‌هاي اين جنايتكاران آشنا شوند و همه‌ي اين جنايتكاران بايد در دادگاه مردم پاسخگو باشند.

وي در اين نشست خبري كه براي تشريح دلايل تشكيل و فعاليت‌هاي ستاد بزرگداشت شهداي مبارزه با نفاق برگزار شده بود، گفت: تمدن امروز غرب بر پايه‌ي دروغ و ريا استوار شده است و آنها اين‌طور ياد گرفته‌اند كه هرآن‌چه را ندارند، مدعي شوند و هرآن‌چه از بدي‌ها و زشتي‌ها كه مي‌توانند به مخالفان خود نسبت دهند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين‌كه آن‌چه امروز در رسانه‌ها و ادبيات ديپلماسي دنيا به عنوان معيار دوگانه مشهور است، بيان ضعيفي براي تشريح واقعيت غرب است، افزود: معيار دوگانه يعني كشور، نظام يا جرياني دو طراز و شاخص براي سنجش كشورها و جريانات ديگر داشته باشد؛ در حالي كه در تشريح واقعيت آمريكا، رژيم صهيونيستي و رژيم منحوس شاهنشاهي انگليس، معيار دوگانه عبارت كوچكي است؛ چرا كه بناي آنها بر تشويق ترور و جنايت در حق مخالفانشان است و مي‌خواهند مخالفان خود را با صحنه‌سازي، متهم به جنايت و اعمال ضد حقوق بشر كنند.

نقدي خاطرنشان كرد: افعالي كه توسط غربي‌ها انجام مي‌گيرد به شدت سرپوش گذاشته مي‌شود، ولي در عوض اعمالي را كه ديگران حتي انجام نمي‌دهند به دروغ به آنها نسبت داده مي‌شود و ما از ابتداي انقلاب اين مساله را به وضوح لمس كرده‌ايم.

وي با اشاره به اين‌كه امسال سي‌امين سالگرد شهداي مبارزه با ترور است، يادآور شد: در سال 1360 تروريست‌هايي كه توسط آمريكا و انگليس حمايت مي‌شدند و خط مي‌گرفتند جنايت‌هاي زيادي را در كشور ما آغاز كردند. بهانه‌ي آنها مبارزه با حاكميت بود، ولي وقتي ليست ترورهاي آنها را نگاه مي‌كنيم از 17 هزار و 160 نفري كه آنها ترور كرده‌اند تنها تعداد اندكي عوامل حكومتي بودند و بقيه‌ي آنها مردم عادي محسوب مي‌شدند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: 120 كودك شهيد، 6 هزار و 370 نوجوان، 972 دانش‌آموز و 370 دانشجوي شهيد، 155 زن شهيد، 196 معلم، 995 كسبه و هزار و 192 كارگر شهيد، سند روشني است كه نشان مي‌دهد ترور و جنايت آنها در حق عوامل حكومتي نبوده، بلكه در حق همه‌ي مردم بوده است. وي افزود: اينها تحت حمايت رژيم‌هاي غربي صورت گرفته است و البته مختص كشور ما نيست؛ به طوري كه وقتي صدام در عراق سقوط كرد نزديك به يك ميليون جنازه در گورستان‌هاي جمعي كشف شد و همه‌ي اين اعمال زير چشم آمريكا و حاميان اروپايي انجام مي‌گرفت، ولي مي‌بينيم كه حتي يك خبر در مورد آنها منتشر نكردند.

نقدي در ادامه با اشاره به تحولات اخير منطقه اظهار كرد: امروز جنايت‌هاي بسيار فجيعي توسط حكومت‌هاي وابسته به غرب در منطقه در حال جريان است و براي مثال در بحرين شاهد جنايت‌هاي تكان‌دهنده‌اي هستيم. حكومت آن كشور از سوي آمريكا و غرب تشويق و حمايت مي‌شود تا اين جنايت‌ها را انجام دهد. اگر يك هنرمند يا شاعره قهرمان مثل آيات‌القرمزي در روز روشن دستگير و شهيد شود آنها سكوت مي‌كنند ،ولي وقتي ماموران خودشان در فتنه‌ي دو سال قبل در كشور ما با دوربين در ميان جمعيت حاضر شدند، تروري را كه خودشان انجام دادند به ما نسبت مي‌دهند. اين يك خيانت، دروغ بزرگ و جنايت است.

وي در ادامه گفت: اگر امروز خود آمريكايي‌ها از شكنجه‌هاي خود در زندان گوانتانامو و ابوغريب پرده برمي‌دارند به اين دليل است كه جلوي ملت‌ها كم آورده‌اند و اين مساله ريشه‌دار است؛ به طوري كه در سال 60 عوامل تحت حمايت آنها نيز همين شكنجه‌ها را انجام مي‌دادند و فيلم‌ها و اعترافات مربوط به آنها وجود دارد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين‌كه نسل امروز ما بايد از دل اين حوادث حقيقت آمريكا را بهتر بشناسد تصريح كرد: امروز مي‌بينيم كه برخي از بريده‌هاي گروهك منافقين در مصاحبه‌هاي خود از خفقان و آن‌چه در قرارگاه اشرف مي‌گذرد صحبت مي‌كنند و اين مساله يك ريشه‌ي تاريخي دارد. برحسب اعلام اعضاي پارلمان عراق، منافقين در جريان سركوب مردم آن كشور 25 هزار نفر از مردم عراق را به شهادت رساندند. مردم بايد با جنايت‌ها و خيانت‌هاي منافقين در دوره‌ي اول انقلاب و دوران دفاع مقدس آشنا شوند و آرشيوهاي اين موضوع بايد احيا شود.

نقدي با اشاره به برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت شهداي مبارزه با نفاق، اظهار كرد: از اوايل تيرماه برنامه‌هاي مفصلي درخصوص معرفي شهداي مبارزه با نفاق و آشنايي مردم با جنايت‌هاي منافقين اجرا مي‌شود. كنگره‌ي بزرگداشت شهداي ترور و نفاق، مراسم تجليل از جانبازان مبارزه با نفاق، تجليل از هنرمندان و كساني كه در راه معرفي ترور و مظلوميت شهداي اين عرصه تلاش كرده‌اند و نيز برپايي نمايشگاه بزرگ عكس، كتاب و فيلم‌هاي تهيه شده با موضوع مبارزه با نفاق به همراه تجديد ميثاق با شهدا و ملاقات با خانواده‌هاي آنها از جمله برنامه‌هايي است كه اجرا خواهيم كرد.

در ادامه‌ي نشست خبري رييس سازمان بسيج مستضعفين، وي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران به ادعاي غربي‌ها مبني بر اعزام نيرو از سوي سپاه و بسيج به سوريه به منظور سركوب برخي اعتراضات، اين مساله را به شدت رد كرد.

به گزارش ايسنا، سردار محمدرضا نقدي در اين نشست خبري تاكيد كرد: اين يك ادعاي مضحك و خنده‌دار است؛ چرا كه نه سوريه نياز به چنين چيزي دارد و نه ايران بناي چنين كاري را.

وي خاطرنشان كرد: ما زبان و اقليم متفاوتي داريم؛ به طوري كه اگر يك ايراني به يك كشور عربي برود همه او را مي‌شناسند. بنابراين نيازي به دستگاه‌هاي جاسوسي براي چنين ادعاهايي نيست. 95 درصد رسانه‌هاي جهان در اختيار صهيونيست‌هاست و بدين ترتيب آنها مي‌توانند هر ادعايي را مطرح كنند، ولي امروز مردم دنيا دروغ‌هاي آنها را شناخته‌اند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه‌ي اين نشست از رفتار سازمان‌هاي بين‌المللي در مواجهه با منافقين و گروه‌هاي تروريستي انتقاد كرد و گفت: سازمان‌هاي بين‌المللي بايد پاسخ دهند كه قاتلان بيش از 17 هزار ايراني و بيش از 20 هزار عراقي چرا در كشورهاي اروپايي و آمريكايي آزادانه مي‌گردند. پرونده‌ي اين قاتلان به اين سازمان‌ها اعلام شده و شكايت‌ها و درخواست‌هاي مختلف براي استرداد آنها به ايران مطرح شده است، ولي آيا حتي يكي از اين قاتلان را به ايران مسترد كرده‌اند؟ تمام اين قاتلان با دستگاه‌هاي غربي ارتباط دارند و از رسانه‌هاي آنها استفاده مي‌كنند و حتي يك نفر از آنها تحويل محاكم ايران نشده‌اند.

نقدي افزود: هر نظامي اگر با جريانات گسترده‌ي تروريستي كه تحت حمايت ابرقدرت‌ها هستند، مواجه مي‌شد حتما ساقط مي‌گشت و اين‌كه ما توانسته‌ايم بر اين موج‌ها و ترورها فائق بياييم و همه‌ي جريانات تروريستي را سر جاي خود بنشنانيم، مديون حضور گسترده‌ي مردم هستيم؛ چرا كه در آن زمان اطلاعات ضعيف و نوپايي داشتيم و در واقع كل نظام، دستگاه اطلاعاتي درستي نداشت. در نتيجه اگر حضور گسترده‌ي مردم نبود توانايي مقابله با اين گروه‌ها را نداشتيم.

وي در پاسخ به پرسشي درباره‌ي برخي صحبت‌هاي اخير اوباما در مورد ايران اظهار كرد: آمريكا هر آزادي‌خواهي را در دنيا به اسم تروريست معرفي مي‌كند. اگر حمايت از ملتي كه سرزمين آن غصب شده است و مردم آن‌جا مي‌خواهند از حقوق و سرزمين خود دفاع كنند، تروريسم است، پس ما تروريست هستيم و به اين‌كه رييس‌جمهور آمريكا ما را تروريست خطاب كند افتخار مي‌كنيم.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين‌كه حقيقت آمريكا، كشتن 17 هزار و 160 شهيد ترور در ايران است، افزود: رييس‌جمهور آمريكا بايد پاسخگوي ترورها و جنايت‌هاي كشور خود باشد. چرا آنها از صدام و طالبان حمايت كردند؟ تروريست خود آنها هستند و امروز اين مساله براي مردم روشن است و همه‌ي آنها مي‌دانند كه ادبيات آنها ادبيات دروغ و رياست.

نقدي در ادامه‌ي اين نشست خبري در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي ارزيابي خود از وضعيت حضور منافقان در پادگان اشرف عراق تاكيد كرد: اين‌كه مردم عراق بر خروج منافقين از پادگان اشرف و خاك اين كشور اصرار دارند، ما حق را به مردم عراق مي‌دهيم؛ چرا كه يك ملت حق دارد تصميم بگيرد چه كسي از بيگانه در كشور آنها باشد و چه كسي نباشد. سابقه‌ي منافقين ننگين و سياه است و هركس از آنها حمايت كند پرونده‌ي خود را سياه‌تر كرده است. منافقين هيچ‌گاه از حمايت آمريكا و اروپا محروم نبوده‌اند و امروز هم حتما تحت حمايت آنها خواهند بود. آمريكا و اروپا براي پي‌گيري منافع خود، جز حمايت از اين نوع گروه‌ها راه ديگري نمي‌بينند.

به گزارش ايسنا در ادامه، يكي از خبرنگاران اين پرسش را مطرح كرد كه چرا بعضا از سوي شما و برخي ديگر از مسوولان گفته مي‌شود كه ما با فتنه‌هاي جديد و پيچيده‌تري مواجه خواهيم بود؟ كه نقدي پاسخ داد: اين‌كه ما مي‌گوييم با مسائل پيچيده‌تري مواجه خواهيم بود، علت و استدلال منطقي دارد. ما ملتي در حال صعود به قله هستيم و وقتي يك ملت به قله نزديك‌تر مي‌شود كارش سخت‌تر خواهد بود. بنابراين چون اين روند در عرصه‌هاي مختلف در ايران وجود دارد و ملت ما توانسته است پيامي را منتقل كند كه دنيا را فرا گرفته و حتي خيمه‌هاي آزادي‌خواهي در اروپا نيز برافراشته شده است، مشكلات بيشتري در سر راه خود خواهيم داشت. هرچه اين مشكلات پيچيده‌تر مي‌شود نشان‌دهنده‌ي نزديك‌تر شدن ما به قله يعني حاكم شدن عدالت در دنياست و ما هميشه بايد خودمان را براي مقابله با فتنه‌ها آماده كنيم.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به جريان انحرافي در كشور نيز يادآور شد: وقتي ترورهاي سال 60 انجام شد، آثار آن در واقع بيان مظلوميت نظام و مستحكم‌تر شدن مردم بود. در نتيجه آنها ترجيح دادند نقش اختلاف‌افكني، ايجاد شكاف بين مسوولان نظام، رفتارهاي ناشايست و دلسرد كردن مردم را ايفا كنند و جريانات انحرافي امروز دنباله‌هاي همان جريانات هستند كه سعي مي‌كنند با كاناليزه كردن مقامات و مسوولان كشور، تصميم‌گيري‌ها را تحت تاثير خود قرار دهند و در آينده اطلاعات مفصلي را در رابطه با اين جريان انحرافي به مردم خواهيم داد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا امكان نفوذ جريان انحرافي در بسيج نيز وجود دارد؟ خاطرنشان كرد: خطر لغزش براي همه‌ي انسان‌ها تا لحظه‌ي مرگ وجود دارد، ولي بسيج داراي خصوصيتي است كه شاكله‌ي آن را حفظ مي‌كند و آن ولايت است. بسيجي‌ها تدبير ولايت را به ارشادي و مولوي تقسيم‌بندي نمي‌كنند، بلكه ولايت را يكجا پذيرفته‌اند و گروهي كه نخ تسبيح آن ولايت باشد هيچ‌گاه منحرف نمي‌شود. بنابراين ما اين احساس خطر را نداريم. 

نقدي در ادامه‌ي اين نشست خبري در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره‌ي آخرين وضعيت تشكيل بسيج رسانه گفت: نشست‌هايي را در اين رابطه انجام داده‌ايم و از سوي رسانه‌ها براي تشكيل اين سازمان استقبال شده است. اساسنامه‌ي بسيج رسانه در حال تدوين است و به زودي مراحل ديگر آن را انجام خواهيم داد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري امروز خود در برابر پرسش ديگر يكي از خبرنگاران درباره‌ي اظهارات اخير اوباما مبني بر لزوم پذيرش مرزهاي 1960 فلسطين تاكيد كرد: فلسطين، كل فلسطين است و در واقع همه‌ي فلسطين متعلق به فلسطيني‌هاست و نمي‌شود اين تجزيه را انجام داد.

به گزارش ايسنا، سردار نقدي اين اظهارات اوباما را نوعي عقب‌نشيني دانست و در عين حال تصريح كرد: اين عقب‌نشيني آنها در مقابل بيداري اسلامي است ولي متاسفانه آنها در همين عقب‌نشيني هم صادق نيستند به طوري كه 27 سال است اين قول را مي‌دهند ولي به آن عمل نكرده‌اند و نخواهند كرد.

وي اضافه كرد: تصميم با ملت فلسطين است و آنها نيز بارها اعلام كرده‌اند كه كل سرزمين خود را مي‌خواهند. صهيونيست‌ها امروز كاملا در محاصره قرار گرفته‌اند و توصيه ما به آنها اين است كه چمدان‌هاي خود را ببندند و بروند و اگر تا يك سال ديگر به اين توصيه گوش نكنند، ما سال آينده به آوارگان فلسطيني خواهيم گفت كه چمدان‌هاي خود را ببنديد تا به سرزمين‌هاي خود برگرديد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در برابر پرسش ديگري درباره فعاليت‌هاي بسيج در عرصه فرهنگي و مقابله با توطئه‌هاي بيگانگان پاسخ داد: امروز عرصه اصلي فعاليت ما جبهه‌ي فرهنگي است. تعاريفي كه از بسيج وجود داشته، تغيير كرده است و ما امروز با لايه‌بندي جديدي از بسيج روبرو هستيم كه بر اساس شاخص‌هاي فرهنگي دسته‌بندي مي‌شود.

نقدي ادامه داد: برنامه ما براي مقابله با توطئه‌هاي بيگانگان و فتنه‌گري در كشور، تقويت وحدت، انسجام ملي و ارزش‌هاي ديني و نيز گسترش كارهاي فرهنگي است. ما تلاش مي‌كنيم تا با روشنگري‌ها، از شكل‌گيري فتنه‌ها جلوگيري كنيم. امروز ما با بيش از 80 شبكه ماهواره‌اي و تلويزيوني مواجه هستيم كه از آمريكا عليه ما فعاليت تبليغي مي‌كنند و تازه اين بخشي از كارهاي تبليغاتي آنهاست. بنابراين مقابله با اين هجمه‌ها كار ساده‌اي نيست ولي اميدواريم كه دست پيش را داشته باشيم.

وي همچنين درباره ارزيابي خود از وجود برخي اظهارنظرها مبني بر دخالت ايران در اعتراضات اخير برخي كشورهاي منطقه گفت: اگر غربي‌ها معتقدند كه ايران در اين اعتراضات مستقيما دخالت دارد پس در مقابل چنين قدرت و عظمتي تسليم شوند و براي كارهاي خود از ما اجازه بگيرند. اينطور كه آنها مي‌گويند نيست، بلكه جمهوري اسلامي تنها فكر عدالت‌خواهي‌،‌ آزادي‌خواهي و آزادمنشي را در دنيا ترويج كرده است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در پايان تاكيد كرد: همين كه آنها نمي‌توانند از پس اعتراضات مردمي در كشورهاي منطقه حتي كشور كم جمعيتي مثل بحرين بربيايند، نشان مي‌دهد كه اين نهضت‌ها از خارج هدايت نمي‌شوند چرا كه نهضت‌هايي كه از خارج شكل مي‌گيرد به راحتي سركوب مي‌شود و شكست مي‌خورد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.